Je to tady, rozhodli jste se, že chcete zhubnout. Jste maximálně namotivováni a do vyhledávače píšete magickou frázi “Jak zhubnout…”. Tady přichází první překážka. Po napsání magické fráze vám vyjede více než 14 milionů výsledků a každý vám radí, jak zaručeně zhubnout.
Pouštíte se tedy do vlastní analýzy, abyste skutečně odhalili tajemství, jak zhubnout.
Na základě analýzy prvních stránek se v tom začínáte ztrácet. První říká, že máte vyřadit pečivo. Druhá, že je hlavní vyřadit veškeré sacharidy. Na třetí se dočtete, že je to k ničemu, pokud nejprve neočistíte tělo od toxinů. Na konci se dozvíte, že to stejně nepůjde, pokud si nekoupíte “speciální” doplňky stravy a nebudete cvičit alespoň 10krát týdně. A teď babo raď?
Pokud zvolíte nějakou z výše zmíněných rad, tak často skončíte spíše v začarovaném kruhu hubnutí než v cílové rovince s vysněnou postavou. Než se do hubnutí pustíte, měli byste si to také srovnat v hlavě a přiznat si, že ty kila jste také nenabrali za týden. Bude tedy nějakou dobu trvat, než se jich zbavíte.
Jak se začít přebytečných kil zbavovat? Jednoduše… Nejprve musíte zjistit, jaký by měl být váš kalorický příjem. Pokud nemáte k dispozici přístroj na nepřímou kalorimetrii (to moc lidí nemá), bude nejsnazší cesta skrze výpočet (zde máte kalkulátor zdarma) a následně zápis vašeho jídelníčku.
Hubnout totiž budete pouze za předpokladu, že jste v tzv. kalorickém deficitu. To znamená, že jíte méně energie, než vydáte. Dosáhnout ho můžete dvěma způsoby, buď omezíte jídlo, nebo přidáte pohyb. Při omezování jídla dejte pozor, abyste příliš dlouho nebyli pod hodnotou klidového metabolismu, tzn. dejte pozor, abyste moc neomezili jídlo, nebo nezačali sportovat neúměrně moc k vašemu jídelníčku.
Jakmile máte toto nastavené, je potřeba začít budovat nové návyky a zbavit se starých zlozvyků. Rozhodně se vyvarujte různým extrémům, které nejsou dlouhodobě udržitelné. Rychlá řešení vám totiž nikdy nepřinesou dlouhodobý výsledek.
TIP: Na tom všem můžete zapracovat při spolupráci se mnou.
Během hubnutí každý prochází jednotlivými fázemi a každá fáze vyžaduje jiné řešení, proto s každým klientem postupuji podle toho, v jaké fázi se nyní nachází.